BREXIT.

La Gran Bretagna è un Paese in cui ancora la sovranità appartiene al popolo. Un Paese in cui vi sono cittadini e non sudditi. Un esempio e una lezione di vera democrazia.

No a questa Europa della finanza speculativa, delle multinazionali, delle banche, dei burocrati e delle lobby a scapito del popolo europeo!

NO a quest’Europa imperniata solo intorno ad alcuni Paesi e contro ad altri, ma SI ad un’Europa solidale e democratica!

La vittoria del “Leave”, come ho sempre sostenuto, e contro i tromboni dei mass media di regime, conferma che questo tipo di Europa non funziona.

C’è bisogno di ricostruire un’Europa più umana, un’Europa per i giovani, per il lavoro, per le famiglie, per le pensioni, per la sanità, per l’ambiente, un’Europa per l’accoglienza di tanti immigrati in modo professionale e controllato, un’Europa per il bene comune, per le persone e per i cittadini.

Niente paura! No a quest’Europa, ma SI alla ricostruzione di una nuova Europa, a un’Europa della vera democrazia e dei cittadini!

Pietro Giovanni Spadafora

*****
BREXIT

Britain is a Country where the sovereignty belongs to the people yet. A Country where there are citizens and not subjects. An example and a lesson in true democracy.

No to this Europe of speculative finance, multinationals, banks, bureaucrats and lobbies at the expense of the European people!

NO to this Europe centered only around some countries and against others, but YES to a united and democratic Europe!

The victory of “Leave”, as I have always declared, and against the trombones of the mass media of the regime, confirms that this kind of Europe does not work.

There is the need to reconstruct a more humane Europe, a Europe for young people, for work, for families, for pensions, for health, for the environment, a Europe for the reception of many immigrants in a professional and controlled manner, a Europe for the common good, for people and for citizens.

No fear! No to this Europe, but YES to the reconstruction of a new Europe, a Europe of true democracy and for citizens!

Pietro Giovanni Spadafora

BREXIT.ultima modifica: 2016-06-24T12:36:43+02:00da pietrogiovanni1
Reposta per primo quest’articolo